Gadżety reklamowe dla firm stały się już jednym ze stałych elementów promocji. Jednak potrzeby klientów ewoluują, rynek także się zmienia, dlatego wciąż warto poszukiwać nowych rozwiązań w tym zakresie. Gadżety z nadrukiem są tymi, po które sięga się najczęściej. Wciąż niewiele osób spoza pracowników drukarni wie, jak nanosi się nadruk logo na gadżetach. Jednym ze sposobów jest tampondruk. Co to za technika ozdabiania przedmiotów napisami i wzorami i kiedy można ją stosować?
Tampondruk to precyzyjna metoda nanoszenia farby na różnego rodzaju przedmioty, które stają się najczęściej gadżetami reklamowymi. Mogą to być produkty wykonane z takich surowców, jak np. metal, szkło, guma, czy tworzywo sztuczne. To, co odróżnia tampondruk od innych metod drukowania napisów na przedmiotach, jest wykorzystanie stempla, zwanego tamponem. W przeciwieństwie do innych technik drukowania, w tym przypadku wspomniany stempel nie ma jednego określonego kształtu.
W dodatku jego cechą charakterystyczną jest wyjątkowa elastyczność.
Jak ważne są to „znaki szczególne” i jak wpływają na jakość druku? Nanoszenie nadruku za pomocą tamponu pozwala precyzyjnie oddać każdy detal czcionki i wzoru wybranego do druku. Jest to o tyle istotne, że tampondruk wykorzystuje się do drukowania na powierzchniach, które nie są gładkie. Stempel bardzo dobrze sprawdza się na nierównych podłożach, dokładnie i mocno odciskając na ich powierzchni wybrany wzór i napis.
Profesjonalnie korzysta się z trzech tamponierek, dzięki którym możliwe jest drukowanie typu tampondruk. Mianowicie są to mechanizmy obsługiwane ręcznie, półautomatycznie, a także całkowicie zautomatyzowane. Te, których używa się ręcznie, umożliwiają wykonanie nadruku w jednym kolorze, z kolei w pełni automatyczna sprawdza się wtedy, gdy potrzeba skorzystać np. aż z 12 różnych barw.
Co zrobić, by gadżety reklamowe z nadrukowanym logo wyglądały tak, jak się je zna ze sklepów, w których można je zamówić lub z firm, które je oferują? Wystarczy nanieść farbę na matrycę, pamiętając o usunięciu nadmiaru. Następnie przekłada się ją na stempel, a potem odciska jego powierzchnię na podłożu, w przygotowanym miejscu na napis lub wzór.
Najczęściej tampondruk stosuje się wtedy, gdy inne metody druku zawodzą, gdy trzeba z nich skorzystać, by nanieść nadruk na gadżety reklamowe. Wbrew pozorom zastosowanie tej techniki nadruku wcale nie jest wąskie – wręcz przeciwnie, nadaje się naprawdę w wielu przypadkach. Jest to jeden z powodów, jaki sprawia, że tampondruk coraz bardziej zyskuje na popularności.
Metoda ta ma wiele zalet, o czym warto pamiętać, gdy poszukuje się najlepszej techniki do nanoszenia nadruku. Farba, która znajduje się na gadżecie reklamowym, jest wodoodporna, nie ściera się i nie niszczy np. pod wpływem gięcia.
Poza tym tampondruk zapewnia wyjątkową oszczędność farby, gdyż emulsja, którą się stosuje w tej metodzie, jest naprawdę wydajna. Najważniejsze zaś cechy, jakie mają znaczenie dla przedsiębiorcy, to idealne oddane każdego szczegółu logo, jak i wszystkich innych napisów, które mają się znaleźć na przedmiotach reklamowych.